Födelsedagskort och bradmall


Idag har jag fått användning för en hÄngel som har legat färdigmålad ett tag! Bara att leta i gömmorna efter lite spillpapper, stansa ut blommor (tack till Ingrid för tipset om att klippa av en bit av blomman!) och lite grönt, klippa till en liten bit pärlfloss och mixtra fast under eyeleten, och sedan montera ihop alltihopa. Jag upptäckte till min glädje att Auds grattiscirkel passar väldigt bra i en rund frimärksram från Cuttlebug!! Så här blev resultatet:



Häromdagen tröttnade jag på att mäta ut lagoma avstånd för brads, så jag tog en liten spillbit och gjorde en mall. För tre stycken på rad (med olika mellanrum), och för en brad i hörnan (olika storlek). Så här blev den - hoppas att det syns, för det var lite knixigt att scanna:



Nu behöver jag bara lägga mallen där jag vill ha bradsen och rita prickar där jag vill ha hålen! Yippie!!

Tack för titten!

P.S. Idag är det ju 1:a mars - vår (?) - så det var dags för en mer vårig header. Efter lite pill blev det nästan lagom storlek - får fundera och testa om jag kan få bort de vita kanterna. Suck! Det är inte lätt med det tekniska!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Fin header - och ha kvar de vita kanterna!

2009-03-03 @ 21:33:54
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Chruss

Wow - mycket läckert!

Och vilken smart idé med mallen! Att man aldrig kan komma på sådant själv?

Jag hade ett rutmönstrat papper ett tag men det fungerade inte...förla den hela tiden...fniss

2009-03-14 @ 19:30:00
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Elina

Smart mall!

2009-09-15 @ 18:25:20
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0