Juletid är embossingtid...

... fast ibland kan det bli för mycket av det goda! ;-) Satt igår kväll och hade en jättebra idé till ett julkort, men det visade sig att det embossingpulver jag valt var lite VÄL mycket glittrigt. Och glittret satt inte fast! Det kändes som det var glitter över hela mig och halva pysselrummet innan jag beslöt mig för att ändra om lite. Istället för ett vanligt dubbelvikt kort blev det så här:



Snögubbe från Blade Rubber, julhälsningen från Kortmakaren, och järneksswirlen från Slöjddetaljer. QK-snöflinga (med konturerna ifyllda, eftersom de nästan inte syntes), blingbrads, mönsterpapper...

Bara en liten bit kvar av framsidan - det som inte var glittrigt... Så här (klicka på bilden så blir den större):



Bakom bilden döljer sig ett "önskar", och så är kortet klart för signering!!

Det blev också ett pepparkakshus:



Pepparkakshus från Kortmakaren, järneksswirl från Slöjddetaljer och God jul från Arkivet. En pepparkaksgumma, några eyelets och några brad-Nonstop...

Hittade nya roliga glitterpennor på In-Ex i helgen, som jag har använt på båda korten på järnekarna. Roligt!

Nä, nu ska jag vända åter till pysselbordet en stund! Kanske blir det en promenad i höstsolen också?!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Åh, vilken rolig idé med Kortmakarhälsningen. Den ska jag ta och använda mig av i mitt kortvikande!

2009-11-23 @ 22:07:43
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0