Nu var det länge sedan igen!!

Hela sommaren har gått, och hösten tycks vara här igen, även om det fortfarande är varmt ute... Regnet faller så sakteliga ute, det blir mörkt tidigare på kvällarna, och man kan tända ljus igen! Hösten har allt sin charm den också!!

Ett par födelsedagar har kommit och gått sedan sist:

En god vän och före detta kollega fick detta kort i sin brevlåda:



Stämpel från hÄnglar & stÄnglar, lite tygblommor, QK-blad, punchinella, pärlfloss, häftklamrar... Lite "decoration overload" kanske, men så blev det i alla fall...


Inuti ser det ut så här:



Snirklar från Aud design, Grattis är stämplat med ett alfabete från Ma Vinci's, och den lite större grattisstämpeln kommer från Easer. Mönsterpapper från en av mina favvoserier!


Pappa har också fyllt år, och han fick ett sådant här kort:



Grattisbakgrund från Inkywings, en tårta från PSX, snirklar från Tingtura, och grattistexten längst ner från Arkivet. Lite band och en liten paket-charm också...


Under de senaste veckorna har vi haft 15-spel här hemma. Det hela började med att vi målade om i dotterns rum - ett ganska enkelt projekt. Lite nya bokhyllor och en liten bäddsoffa, lysdioder och en ny matta, och rummet såg ut som nytt! Och dottern är helnöjd!


Sedan började omflyttningen! Vi har haft ett "brôtrum", ett litet rum för just ingenting annat än saker vi inte vetat var vi skulle göra av, och nu var det dags för ändring. Det har blivit det nya pysselrummet. Det gamla pysselrummet har blivit kombinerat bibliotek och gästrum, och hit har vi flyttat alla bokhyllorna från vardagsrummet. Till vardagsrummet blev det istället en mycket mindre hylla, så det känns som ett helt annat rum.


I alla fall... vi har röjt ut och gått igenom gamla gömmor, och då hittade jag bl a denna:

 

Tågbiljetten från när jag och Ingrid åkte till Rälta på den första Papperskraftsmässan!! Nostalgitripp!!!!!!!! (Och hur dåliga är VI på att slänga saker???)


Jag har också rensat ut massa gamla tidningar som jag inte läst på år och dagar, och blev väldigt sugen på ett gammalt pyssel: nallar. Innan jag började med stämplar sydde jag en del nallar, och det var väldigt roligt! Avkopplande framför TV:n (fast numera tittar vi inte lika mycket på TV som vi gjorde i vårt tidigare liv...?!?!). Tänkte jag skulle visa några nallar som sitter i en hylla i köket:



Jag gjorde även ett par lite större nallar... får se om jag visar dem en annan dag...

Nä, nu ska jag gå till mitt nya pysselrum och se om jag hittar något nallemönster att börja på!

Tack för titten!


Kommentarer
Postat av: Chruss

Skönt att du är tillbaka igen - vilka härliga nallar!

Första biljetten - det var inget dåligt minne, du sparar väl den?

2009-09-04 @ 11:08:14
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Mycket på gång verkar det som - men roligt att ni blev nöjda med omflyttningen. Alltid kul med lite förändringar. Vilka fina kort du har gjort, fiffig vikning på det översta! Det var verkligen nostalgiskt att se biljetten från vår första mässresa ... den får du spara vidare!

2009-09-07 @ 08:51:50
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Oj, det var inte illa det- att hitta den gamla biljetten. Spara den!

2009-09-08 @ 17:54:59
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Hej!

Jag tror inte att jag varit inne hos dig förr. Du får väldigt gärna lämna en länk på www.minbloggrunda.blogspot.com. Det är många varje dag som tittar in för de letar någon.



Hoppas du inte tar illa vid dig nu men jag tänkte visa dig vår (articsisters) nya stämpelkatalog. Du behöver inte titta om du tycker att jag är fräck som visar upp den här. Den finns på; www.safirsilk.se.



Ha en underbar dag

2009-10-02 @ 15:08:25
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0