Två nya figurer...

Nu har jag provat två mönster i Nicki Trenchs bok "Super-cute crochet" - en snigel och en apa. Så här blev de:



Båda är virkade i Svarta fårets jubileumsgarn. Tyckte faktiskt det var roliga mönster, och ganska små figurer (vilket jag gillar!). Nackdelen med vissa mönster i boken (t ex apan) var att det på armar och ben stod "virka till X cm", istället för "virka X varv". Om man inte har samma garn som i boken så kan det ju bli lite knasigt. Apan skulle t ex ha haft ännu längre armar om jag skulle följt mönstret...

En sak som däremot var bra var att det fanns många figurer (djur) att välja på, och att det även fanns en del tillbehör, som klänningar, scarfsar och sådant. Har dock inte testat något sådant än...

I går var jag och hämtade nästa bok på bibblan: Amigurumi World av Ana Paula Rimoli. Började på en liten kanin igårkväll, men har en arm, två ben och två öron kvar. Ganska söta figurer i den boken, och många förälder-barn-par. Är lite sugen på att virka en igelkott...

Ikväll väntar stallet igen, men efter det blir det nog fredagsmys och lite virkning framför TV:n!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: SUADDA

Söta filurer! Vad fina ögon du har gjort på apan!

2010-04-24 @ 09:19:45
URL: http://suaddasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0