Stor och liten och... Elvis??

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

I början av sommaren köpte jag den här boken:



Nere i höger hörn finns en panda som jag tycker är jättesöt. Följaktligen virkade jag en sådan. Eller försökte... Makens reaktion igår när pandan fått alla armar och ben fastsydda var: "Du kanske kan kalla honom Elvis?" Han har polisonger! :-( Så här ser han ut, min version:



Han får bara en liten bild, men det går att klicka på den så att den blir större... Vad jag kunde se saknades beskrivningen på de svarta lapparna vid ögonen, så jag fick improvisera lite. Sedan tror jag att de hamnade lite snett i förhållande till ögonen. Och så blev nosen väldigt lång. Nåväl. Får se om jag gör ett nytt försök en annan gång...

Då blev jag betydligt mer nöjd med de här två filurerna:



En nalle efter ett mönster köpt på Etsy, fast jag gjorde en brunbjörn denna gången istället för en isbjörn. Garnet är Drops Eskimo 100% ren ull, så han blev lite större än mina andra figurer. Ullgarnet var lite knöligt att virka med, och dessutom gick två av ändarna av när jag höll på att sy fast armar och ben. Lite lurigt! Men det blev bra i slutet ändå! Tyckte också han kunde behöva en liten halsduk, så jag använde lite rester (från grodgarnet...)

Sedan har jag gjort den här lilla figuren:



Häromdagen när jag surfade runt hittade jag ett nallemönster på franska (!!) här, och jag tyckte han var så bedårande söt. Eftersom jag en gång i tiden har läst franska så tänkte jag att det kanske kan funka att "virka på franska", och det gjorde det. Gissade lite på ett par av orden, men fick faktiskt ihop alla delar riktigt bra, till och med tummarna på händerna. Igår, när alla delar var färdigvirkade, lyckades jag dessutom hitta originalmönstret, och denna gång på engelska, och det finns här. Bloggen är visserligen på spanska, men just detta mönster är en pdf-fil på engelska! Hon hade för övriga många roliga mönster (både på engelska och på spanska) i sin blogg!

Nu ska jag strax gå och fixa lite picknickmiddag till dottern som är i stallet. Det är stallmöte ikväll, och hon åker inte hem emellan.

Tack för titten och må så gott!

P.S. Dottern kommentar när hon fick se pandan var: "Du kanske kan göra öronmuffar som halkat på sned, om du sätter ett litet band mellan de svarta lapparna."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar och vilka söta nallar. Det mönstret måste jag också kolla på. Jag vet faktiskt inte hur stor grodan blev eftersom jag inte mätte den innan jag gav bort den men kanske runt 20 cm från fot till huvud.

2010-08-15 @ 20:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0