Senaste nytt på amigurumifronten...

Förra veckan var det sportlov, och vi åkte som vanligt en långhelg till Värmland. Lite onödigt i år kanske, med tanke på hur mycket snö vi har här hemma i Torslanda, men det var väldigt skönt med luftombyte. Så väldigt mycket skidåkning blev det dock inte! :-( På fredagen fanns det "tillplattade"  breda spår på slingorna (vi åker längdskidor), men inga skidspår. Eftersom det har varit kallt ända sedan snön kom så är den väldigt fluffig, och spåren bara yr igen. Men vi åkte några vändor i alla fall, och hade det jätteskönt ute i friska luften! Varm soppa och kex till efterrätt smakade gott efteråt! På lördagen var det "lite" snöigt, och vi möttes av en skylt med "stängt pga omöjligt väder". Men eftersom vi var där - helt ensamma - så åkte vi en liten vända ändå, på ett av de kortare spåren. Vi passade också på att åka lite i en backe, nu när vi hade skogen för oss själva. Det var så mycket snö så skidorna försvann i fluffet!! Det blev tidig återresa till vandrarhemmet, och en lugn eftermiddag med pyssel! Jag hade tagit med mig akvarellfärger och stämpelbilder, och roade mig med det, medan dottern ritade och maken läste. Väldigt lugnt och skönt det också!

Och så blev det lite virkat på kvällarna, så klart! Jag gjorde en liten elefant som blev så här:


Ljusblått akrylgarn (Svarta fårets jubileum) och gröna bradögon. Jag hittade paket med brads i endast en färg på In-Ex förra helgen, och köpte både gröna och svarta (tror jag det var), så nu har jag många ögon!!

Elefantmönstret kommer från Lionbrand, och det gör även den här lilla spinkiga nallen som dottern fick i alla hjärtans dag-present tillsammans med ett kort:



Här blev det bomullsgarn från (Kinnagarns Jasmine) och svarta bradögon.

Maken fick kärleksbacillen från Veronicas virkalong, fast jag valde att inte dekorera min med vingar och antenner, utan bara ett hjärta på magen och en muffins bakom ryggen:



Likadant garn som till dotterns nalle, men bruna ögon istället. Muffinsen blev nog inte riktigt som det var tänkt, men den ser i alla fall ut så här (lite suddig bild - ursäkta):



Blåbärsströssel i form av pyttepärlor på!

Nu ska jag gå och steka pannkakor. Det blir morgondagens mellanmål på Scandinavium, dit jag och dottern ska för att titta på hästtävlingar!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Fina saker du har virkat :) Och vad god muffinsen ser ut med blåbärsströssel på.



Svar: Den är köpt på en leksaksaffär i Malmö som heter Jättekul.

2010-02-24 @ 21:34:45
URL: http://stjernfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0