Två nya kort och en garnbok...

Blev på tulpanhumör idag igen, och invigde en stämpel som jag köpte på rea förra året (!). Det blev ett väldigt enkelt kort, och ett kort med en bit av den hemmagjorda tulpanbakgrunden:



Tulpanstämpel från Heindesign och text från Inkywings. Ett band och tre brads och så var det klart!

Nästa kort är "färglagt" med chalks efter att jag stämplat med Versamark-dynan. Vet inte om denna stämpel egentligen är så bra för den typen av färgläggning, men jag var sugen på den tekniken idag! :-)



Tulpan från Heindesign, bakgrundsstämplarna från SeeD:s vårsamling och texten från October stamps. Tre små blingstenar i hörnan.

Dessutom har jag gjort en garnbok för att hålla reda på mina garner, nu när jag fastnat i virkträsket också. Och jag inser att det nog är med garn som med stämpelfärger - man måste ju ha alla färger (nästan!), om att utifall att... Eftersom jag inte hittade någon stämpel med virkanknytning fick det bli en hÄngel, tillsammans med QK-bokstäver. Tänkte det kan vara bra att ha en "lista" över garner, så att man inte köper dubbelt och så.



Imorgon är det alla hjärtans dag, och jag har gjort varsitt kort till maken och dottern. Tror dock inte att dottern blir så överraskad, eftersom hon fick syn på korten i veckan och undrade vem som skulle ha dem. Jag svarade lite svävande att jag inte visste än, men att jag sett fina kort i en blogg och ville försöka mig på liknande. Får väl se reaktionen i morgon!

Tack för titten och må så gott i vinterkylan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0