Några nya kort...

Häromveckan hade dottern namnsdag. Det är inte något vi firar så där mycket, men ett kort blir det ju alltid, och i år blev det en gammal favvonalle som fick vara huvudfigur:



Nalle från Funstamps, och text från Inkywings. QK-alfabete och några pappersblommor ovanpå de stämplade blommorna.

Blev väldigt nöjd med blommorna på nallen, och chansen finns att han kommer att dyka upp på fler kort framöver.

Igår fick vi helt plötsligt en dag över, eftersom vi hade planerat en utflykt till Skövde och en gammal kompis till maken. Tyvärr var vi tvungna att ställa in i sista stund, eftersom makens envisa bihåleinflammation blivit sämre. Så då fick vi en dag hemma istället, och jag tillbringade en stund i pysselrummet. För ett tag sedan pratades det om tulpanens dag, och på reklamskyltarna utmed vägarna finns stora tulpanbuketter. Så det blev ett tulpankort:



hÄngel, etikett och text från hÄnglar&stÄnglar, och tulpan, prickar och snurr från SeeD vårsamling (tror jag det är!). Gjorde även här en PostIt-mask mha en QK-tulpan, och duttade dit.

Tycker att det saknas något på kortet, så det är möjligt att det blir en QK-tulpan eller någon liten brad eller något litet annat innan kortet skickas till sin mottagare.

Vintern är ju ovanligt ihärdig i år, och även om det var toppen med vit jul så tycker jag det kan bli vår nu! Men i väntan på det blev det också ett vinterkort med en julgransplundringsfyndstämpel från Kortmakaren. Tror jag ska skicka detta kort till mormor!



Igelkott från Penny Black, vintertext från Inkywings och snöflingor från PSX stamps (ett litet set med en snögubbenallen, snöflingor och en text). Och en snöflingebrad.

När jag blir sams med Photoshop ska jag visa upp min kaninparad! Ibland funkar det programmet precis som jag vill, och ibland funkar ingenting! Kanske gör jag saker för sällan där?!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0