Jag glömde ju denna!

Igår kväll när dottern och en kompis som skulle sova över tittade på Melodifestivalen så hade jag och maken Austen-frossa med Lost in Austen. En engelsk (!) tvserie om en tjej vars favvobok är Stolthet och fördom av Jane Austen. En dag öppnas en dörr in till Stolthet-och-fördomsvärlden, och huvudpersonen i boken försvinner in i nutiden medan tjejen fastnar i dåtiden. Rolig och romantisk serie med annorlunda handling. Vi såg alla fyra avsnitten igår!

Och då gjorde jag klart den här lilla filuren: en cirkusapa.



Mönstret kommer från boken "Virka läskigt söta figurer" av Christen Haden. Jag lånade den på biblioteket för ett tag sedan, och detta var det enda mönster jag fastnade för i den boken. Lite klurigt att virka, eftersom det till skillnad från andra amigurumis som jag gjort var "avslutade varv" (varv som avslutades med smygmaska) istället för att man "bara" virkar i spiral. Av någon anledning var det mycket svårare, och jag fick inte riktigt till rätt antal maskor. Men slutresultatet blev ganska OK i alla fall!

Nu väntar dottern på att vi ska åka till stallet!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: liisa

hehe letade snabbt upp serien på internet och ska se första avsnittet ikväll. Aldrig hört talas om den, men den verkar bra! tack för tipset ;)

2010-03-08 @ 18:36:40
URL: http://stab.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Jag lånade också den boken på biblioteket och precis som du hittade jag inget speciellt jag ville virka utom möjligen just denna lilla cirkusapa. Ninjor och monster tilltalade mig inte direkt. Men jag har hört att det kommit ytterligare en svensk bok på amigurimi-fronten, den får vi kolla in. Din lilla virkade figur är hur som helst jättesöt!

2010-03-09 @ 08:41:00
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilken söt liten apa! Och fina kort har jag hittat när jag tittade runt i bloggen. Hur har jag missat den?

Kram, Gunvor

2010-03-14 @ 09:41:27
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0