Mässdag!

Idag har jag varit på mässa. Eller rättare sagt två mässor. Först styrde jag kosan mot Kviberg och symässan, och jag körde bara fel en gång på vägen dit! :) Gamlestaden är jag inte i så ofta, så jag hittar inte där alls, så det fick bli en liten omväg om SKF:s huvudkontor på vägen. Men sedan gick det bra!

På mässan var det mycket tyger. Jag hade hoppats hitta något fint garn att virka amigurumi av, men jag hittade inget som jag gillade. Däremot hittade jag lite andra roliga saker:

* en symaskinsspolask - som jag tänkte ha distressinkmålarfärg i istället
* en trådskärarsak - så jag kan ta med mig virkgrejer när jag reser (tänker mest på flygresor, och att en sax kanske inte är så bra att ta med sig ombord)
* stuvbitar med sidentyg - att "fordra" amigurumiöron med
* nålar - att sy ihop amigurumidelar med
* pärldelar att göra pärlänglar av

Därefter gick färden till Eriksberg och stämpelmässa. Jag kom dit lagom till det öppnade, och strosade runt bland alla båsen/företagen. I år var jag ovanligt förberedd och hade med mig en handlingslapp med vad jag ville ha - eller snarare inte ha. Vilka distressfärger jag har och spellbinders. Mitt minne är bra men kort! ;) Så förutom några fler distressrefiller och en spellbinder så blev det snögubbestämplar (fyndpris hos Kortmakaren!!) och lite pärlor och charms.

Så jag är riktigt nöjd med dagens mässutflykt!!!

Två ytterligare julkort har blivit färdiga:



God Jul-stämpel från Arkivet och järneksswirl från Slöjddetaljer. QK-pepparkakspar med kristyr av "embossingpennor".

Nästa kort är inspirerat av detta kort:



Julgran från Prickiform och bård från My Paper World. En QK-stjärna på toppen, och lite brad-kulor. Ingen text än - har inte riktigt bestämt mig än...

För övrigt har jag fått rida Freddy två gånger denna vecka - två gånger!! Först i onsdags när dottern var hemma från skolan med ont i huvudet, och sedan igår när hennes klass ordnade disco för en mellanstadieskola. Riktigt roligt, även om det känns som att han är lite i minsta laget. Han är mysig! (Och världens bästa ponny, enligt dottern!)

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: CHRUSS

Jattelacker Milla!

En halsning fran London!

2010-11-02 @ 21:01:20
Postat av: Ingrid - Inola

Finfina kort! Just den där järnekskvisten gillar jag skarpt och frågade efter den på mässan, men då hade den hunnit ta slut... Tack för inspirationen!

2010-11-05 @ 09:11:04
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0