Nu har vi en tonåring i huset!

I fredags fyllde dottern 13 år och blev följaktligen tonåring. Som vanligt i vår familj när det är födelsedag så bjöds det på frukost på sängen med sång och paket. I år blev det mest hästprylar - namnskylt att sätta på boxdörren, ett nytt schabrak att ha under sadeln, lite olika krokar och småpryttlar för att få lite bättre ordning i stallskåpet. Dottern var klart nöjd!!! :D

Dessutom fick hon ett kort och en amigurumi:

Utsidan:



Insidan:



Flickor från hÄnglar & stÄnglar, snirkelgrattis från Easer och det andra grattis från Arkivet. Mönsterpapper, några blommor, lite band och några brads.

Det blev ett sk värmeljuskort i år, men istället för värmeljus hade jag vikit 4 små lådor och lagt små presentkort i. Klart uppskattat av dottern!

Sedan hade jag virkat en liten tårta:



Den är väl ca 5 cm hög inkl lågan på ljuset, och mönstret kommer från boken Gourmet Crochet av Christen Haden och Mariarosa Sala. Den boken hittade jag tidigare i höstas när jag var i Oslo på tjänsteresa och tog mig en kvällspromenad till en bokhandel.

Märks det förresten att dotterns favvofärg är turkos?? ;-)


Idag har jag börjat med julkortstillverkningen. Det var riktigt roligt! Så här blev det första:


Jultext från Arkivet och en liten snögubbe från Hero Arts. Bården kommer jag inte på rak arm ihåg var den kommer ifrån... Ska kolla till nästa gång... En julgransbrad och lite duttad färg. Och inte ett enda mönsterpapper!!!

Ska visa ett par till julkort utan mönsterpapper nästa gång. Och jag som köpte fina julpapper på Papperskraftsmässan förra helgen!? Nåja, de kommer nog till användning!!

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: LaWoodstock

Your little cake is so beautiful!!

I'm glad you liked my pattern :)



LaWoodstock (Mariarosa Sala)

2011-08-02 @ 16:44:12
URL: http://www.lawood.etsy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0