Tidningsinspiration och tålamod

Jag har plockat fram mina distressinkrefiller (eller vad det nu kan tänkas heta på stämpelsvenska??) och målat några motiv i eftermiddag. De torkar ju aldrig!!!!!!!!!!!! Jag målade motiven, och gjorde sedan iordning resten av kortet, med mönsterpapper, blommor, textstämplar etc. Fortfarande inte torrt!! Jag har småstädat lite i huset. Fortfarande inte torrt!! Hoppas det hinner torka tills imorgon, för då är det tänkt att kortet ska följa med dottern på kalas!

Ett par till julkort tänkte jag visa istället - denna gång är inspirationen till layouterna hämtad från en Magnoliatidning som jag hittade i pysselrummet.



Igelkott från Penny Black och God Jul från Arkivet. Bårdstämpeln kommer från My Paper World. Lite mönsterpapper, lite guldband och några guldbrads.

Och nästa kort blev så här:



Snögubbe från hÄnglar & stÄnglar och text från Inkywings. Ett par QK-snöflingor och ett par snöflingebrads. Och mönsterpapper.

Igårkväll och i natt var det riktigt ruskväder, med stormbyar och regn och rusk, och även i morse var det otrevligt ute. Nu skiner däremot solen från en klarblå himmel... Det är skönt!!! Och så är det fredag!!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättefina kort, Milla!



Kram, Gunvor

2010-10-23 @ 16:14:45
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Vilka fina! Och kul text på den andra, hihi. Så har jag aldrig riktigt tänkt på snögubbar även om det ju är rätt självklart :)

2010-10-23 @ 20:50:27
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Chruss

Ah, den där texten med omonterade snögubbar är underbar!

Självklart får du hämta inspiration av min ditressade ruta, det är jättekul! Hojta när du har gjort något så jag får se!

2010-10-28 @ 07:48:55
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0