I väntan på flyget

Jag brukar alltid försöka vara ute i god tid när jag ska ut och flyga. Det är skönt att inte behöva stressa, och att kunna sitta ner och ta det lugnt en stund innan det är dags för avfärd. Så gjorde jag även förra söndagen, när jag skulle åka till England. Det ingick dock inte i planerna att planet skulle vara försenat! 1,5 timme, enligt informationen när jag kom till Landvetter, men i slutänden blev det 2 timmar, pga strul tidigare under dagen med teknik och personal.

Då blev det helt plötsligt VÄLDIGT mycket tid över. Till pyssel. Jag hade med mig ett mönster på japanska som jag hittat på nätet på en liten elefant, och jag hade tänkt mig att det skulle bli veckans kvällsprojekt. Nu blev nästan alla delar klara medan jag satt på Landvetter och på flyget, så under kvällarna blev det till att improvisera!
Så här blev i alla fall elefanten:



Den är virkad i Svarta Fårets jubileumsgarn. Hatten och elefanten är från mönstret, medan halsduken är egenpåhittad, och blommorna låg överblivna från något annat projekt.

Nu väntar Harry Potter på DVD!

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0