I väntan på...

... nästa projekt tänkte jag visa en panda som ÄNTLIGEN blev färdig häromdagen. Den har legat halvfärdig jättelänge, för jag fick inte ordning på ögonen, trots flera försök. Så till slut så tänkte jag att jag får justera lite, och tog fram filt och säkerhetsögon istället för virkade ögon och lappar bakom ögonen. Då blev resultatet så här:



Kinnagarn Jasmine 8/4 använde jag, och som sagt filt som bakgrund till ögonen. Filten är fastsydd med "osynlig tråd" - en väldigt tunn nylontråd som jag hittade på symässan i våras. VÄLDIGT tunn! Så tunn tråd att det var svårt att se var den var någonstans. Eller så är det åldern och försämrad syn! ;-)

Nästa gång blir det en annan panda!

För övrigt njuter vi av sol och värme och långhelg! Sommaren är tillbaka igen!

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Vad du är flink både med kort och amigurumisar! Jag har virkat ett par figurer också som väntar på montering, men skulle behöva lite expertråd. Vad stoppar du dina figurer med? Brukar du förresten göra en "magisk ring" att börja med? Jag fattar inte riktigt hur sådana funkar, så man kunde kanske få en privatlektion i så fall?

2011-06-07 @ 14:27:01
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0