Några nya alster...

Häromdagen - i söndags tror jag - fick maken och dottern äntligen sina försenade alla hjärtans dag-presenter. Maken fick den här:



Ett litet nyckelpigepar på en stubbe med ett utkarvat hjärta på. Mönstret finns i tidningen Crochet Today's januarinummer och är gjort av Ana Paula Rimoli. Jag har använt Kinnagarn Jasmine 8/4 till de här små krypen.

Dottern fick denna skapelse:



Efter inspiration på en blogg gjorde jag ett mormorsrutehus till en liten mus. Kommer inte för mitt liv ihåg var musmönstret kommer ifrån... Den är i alla fall gjord i Svarta Fårets jubileumsgarn, och huset i Peaches & Creme 4 ply worsted weight. Lite tjockare bomullsgarn som maken köpte på en inköpsrunda i England i höstas.

Sista figuren för idag är en egendesignad humla, inspirerad av ett flingpaket. Jag kommer inte ihåg vad flingorna heter, och det är inte en sort som vi köper, men det finns i alla fall en glad humla på paketet. Så här blev min variant:



Kroppen är virkad i Svarta Fårets jubileumsgarn och vingarna i Drops Kid-silk (tror jag det är).

Nu är det hög tid för middag!!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättesöta djur! :D Och mormorsrute-huset var ju en riktigt kul idé! Kanske man skulle prova på någon gång. Hur gjorde du ditt om man får fråga? :)

2011-04-02 @ 23:45:41
URL: http://pysseltajm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Tack så mycket! :) Åh, det såg ju både roligt och fint ut :D Ska kanske testa på att göra något liknande! Tack för länken! :)

2011-04-03 @ 13:26:52
URL: http://pysseltajm.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Oj vad du är flitig med virknålen - verkligen jättesöta små figurer du har gjort!

2011-04-06 @ 21:50:55
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Oj vad du är flitig med virknålen - verkligen jättesöta små figurer du har gjort!

2011-04-06 @ 21:52:00
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0