Vår och garnmystik

Igår upptäckte jag till min glädje att en av våra tappra pelargoner redan blommar!!



Känns som ett smärre underverk, eftersom de blommor som finns hos oss är av den tåliga sorten. Vatten en gång i månaden, typ. Och så blommar den ändå!?

Det här med garnstorlek är lite mystiskt, upptäckte jag i förra veckan. Jag virkade en nalle och en panda, gjorda efter exakt samma mönster (förutom öronstorleken och att nallen har en nos) och i Svarta Fårets jubileumsgarn. Ändå blev de inte lika stora:



Jätteskumt! Eller som maken sa:"Tur att det inte var ett par sockar!" Om man nu skulle vilja ha sockar i olika färger... ;-) Mönstret finns i alla fall här. Jag vet inte om det möjligen kan bero på olika masktäthet, men eftersom jag virkade dem alldeles efter varandra så känns det lite konstigt. Och hur skulle det ha blivit om det varit mycket större figurer???

På tal om våren så har nästan all snö på gräsmattan smält bort nu. I backen upp mot skogen bakom huset är det dock fortfarande ganska isigt - till dotterns förtjustning, som skrattar glatt åt alla som halkar fram. Tror det är dags att byta till en liten vårligare rubrik!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0