Kombinationspyssel

Igår var vi på dop. Det blir inte så ofta nuförtiden, men igår var det dags för yngsta svågerns yngsta son att bli döpt i Lindome kyrka, tillsammans med två andra små bebs. För ett tag sedan såg jag ett bokkort på Scrapdrakens blogg, och jag tyckte ett dop vore ett bra tillfälle att testa denna teknik. Så här blev min variant (bilderna har dottern tagit med sin mobil, eftersom jag totalt glömde bort att fota kortet innan vi åkte hemifrån):

Framsidan



Bebis från hÄnglar & stÄnglar, bokstäver från Making Memories. Lite blommor och QK-blad, och ett hemmagjort ljus (efter en idé på någons blogg).

Insidan



Här var tanken att det skulle vara med en bild på Melker, men tekniken behagade inte samarbeta, så det fick bli lite passande mönsterpapper istället, samt en liten amigurumi (virkad efter samma mönster som kaninen i detta inlägg, men mycket tunnare garn).

Dessutom var det svågerns födelsedag igår, så han fick detta kort:



Igelkott från Penny Black, grattis från hÄnglar & stÄnglar. Tygblommor och QK-blad och några brads.

Dagens tredje kort gick till svägerskan som också har fyllt år:



Flicka från hÄnglar & stÄnglar, grattistext från... kan det vara Magnolia????, några blommor och brads, QK-blad, lite band.

Det var allt för denna gång! Nästa gång blir det nog några små figurer igen...

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0