Två små figurer till...

Jag är sedan länge nallefantast, och hittade ett mönster på Ravelry från Bluebeary treasures. Resultatet blev så här:



Garnet är Kinnagarn Jasmine 8/4, och knapparna kommer från Do-Crafts. Pärlor till ögon istället för säkerhetsögon. Fötterna och tårna var ganska kluriga att virka, och jag är inte helt säker på att det verkligen blev som det var tänkt. Men jag är nöjd ändå!

Nästa filur blev den här lilla kaninen:



Mönstret kommer härifrån, och jag har använt Svarta Fårets jubileumsgarn som jag borstat lite med en kattborste för att han ska bli lite gosigare. Även denna filur har fått pärlögon istället för säkerhetsögon.

Ute skiner vårsolen, men vinden har varit illa kall idag! Det märktes i förmiddags när dottern och jag hjälpte till vid en tävling på ridskolan. Jag stod vid insläppet till ridhuset, och fastän solen sken så var det väldigt kallt! Men det är VÅR!!!!!!!!!!!!!!!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Vilka söta krabater - du är ett riktigt virkproffs! Själv pysslar jag just nu mest med stickning - en sommartröja ska det bli. Ha en bra helg, värmen är visst på väg tillbaka :-)

2011-05-06 @ 17:14:25
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0