Ny tulpan i pysselrabatten!

I onsdags i förra veckan var jag en snabbsväng på Prickiforms öppna hus. Jag anmälde mig till deras mailinglista för inte så länge sedan, och bara ett par dagar senare kom ett mail om öppet hus. Bra tajming!! :-) Jag hade bestämt mig för att köpa deras nya tulpan, och kanske krokusen, men det slutade med att jag kom hem med en pärlhyacint också, eftersom de hade ett sådant bra erbjudande på alla tre stämplarna. Än så länge har jag bara hunnit prova tulpanstämpeln (och så blomnamnsstämpeln som jag också hade tittat ut i förväg), och så här blev de korten:

Först ut ett klipp-och-klistra-kort, även om det kanske inte syns så tydligt. Tulpanen är stämplad i tre omgångar på gult, grönt och brunt mönsterpapper, och sedan utklippt och ihopklistrad igen. Vet inte om detta var fiffigaste stämpeln att använda den tekniken på, men jag blev så sugen på att testa!



Tulpan från Prickiform, text från hÄnglar & stÄnglar, och bakgrund från Hero Arts. Tre fyrkantsbrads som dekoration.

Nästa kort är inspirerat av Inolas/Ingrids kort och bokmärke/etikett (kortet finns på hennes blogg och bokmärket på Prickiforms blogg):



Tulpan och bakgrundstext från Prickiform, lite band, fyra röda brads...

På väg hem från jobbet hämtade jag upp nästa amigurumibok på biblioteket. Den heter Super-cute crochet och är skriven av Nicki Trench. Hmmm... Första snabbgenombläddringen var lite av en besvikelse, för jag vet inte om jag tyckte att de var SÅ himla söta, hennes figurer. Men jag får ge boken en chans. Ikväll väntar en stund i virksoffan med nytt mönster!!

Må så gott och tack för titten!

P.S. Det är faktiskt vår ute! Igår kväll var jag och red, och som uppvärmning fick vi ta en tur utomhus runt "lilla slingan". Helt sagolikt skönt, fastän klockan redan var 19.30. Det gav mersmak och en längtan om sommarkvällar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0