Jul med Penny Black, del 3

Idag tänkte jag visa de två sista (?) julkorten med Penny Black. Denna gång är det igelkotten som klär granen som står i centrum.

Kort nr 1:



Igelkotten från Penny Black är kompletterad med God Jul från Ljunggrens. Lite mönsterpapper och ett par brads. Motivet är målat med distresser, och julgranskulorna (?) är ifyllda med gloss gel från My Paper World. Syns kanske inte så mycket på bilden...

Kort nr 2:


Igelkotten tillsammans med God Jul från Arkivet och tre små stjärnbrads. Och så en bit kvarlämnat mönsterpapper från förra året. Gillar det skarpt!

För övrigt fyllde min bror år förra helgen, och till honom skickade jag detta somriga kort:



Igelkott från Penny Black, grattis från Inkido (?). Ett par eyelets, lite band och ett par tygblommor fastsatta med en brad.

Vintern är just nu vacker men kall, och eftersom det inte är så många dagar kvar till jul hoppas jag att det inte kommer något töväder denna vecka! Men väderspågummorna pratar ju om fortsatt kallt, så det ser lovande ut! En vit jul i år igen! Det är vi inte så bortskämda med här i Torslanda!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

Jag tror det blir en vit jul!

2010-12-20 @ 21:46:48
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0