Tänk om jag hade en liten, liten apa...

oompa, oompa, fallerallera!

Den enda figur jag hann med i Elisabeth Dohertys bok Super Happy Cute Crochet var den här apan, som inte var så liten:



Han var ganska klurig att virka, med fem tår på varje fot (som jag tror blev felvända för jag tolkade höger och vänster fel), och en nos som det nog stod fel i mönstret för den blev VÄLDIGT bred (och fick göras om!). Dessutom tror jag att lyckades virka det ena benet ut och in, för maskorna ser annorlunda ut. :-( Hmmm... Ändå tycker jag att jag virkade på samma sätt som jag brukar? Kanske ska kolla mina andra figurer med två ben - det kanske är likadant på dem??

Nu väntar figurer från Annie Obaachans bok Super cute - 25 amigurumi animals to make. Den boken köpte jag på Foyles tidigare i våras/försomras när jag hade några timmar över i London på väg på tjänsteresa. Mycket gulligt finns det i den boken!

För övrigt är det nu fyra veckors semester som ligger framför oss. I år blir det en ganska lugn semester, mestadels på hemmaplan och med bara några korta utflykter, eftersom vi har Freddy som är ganska ny i familjen fortfarande. Vi har nu varit ponnyägare i drygt tre veckor!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0