Datorstrul och virkpaus

För tillfället har vi strul med internet här hemma, så just nu lånar jag makens jobbdator för en kort uppdatering. Internet funkar ibland och ibland inte... :-(

Och så kommer jag att ta en virkpaus på några dagar, eftersom jag "brände" mig i handen i fredags när vi skulle lasta av dotterns nyhemkomna ponny från transporten. Fastän vi fått instruktioner om hur vi skulle bära oss åt så funkade inte praktiken som det var tänkt. Ponnyn, Freddy, backade av transporten fortare än vad vi var beredda på, och jag släppte inte efter på linan i samma takt. INTE bra - det gjorde väldigt ont! Så nu ska blåsorna på vänster långfinger läka innan jag sätter mig med virknålen igen... Tålamod, tålamod!

Dagens lärdom som nybliven ponnyägare: använd handskar vid urlastning av ponny!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0