Senaste virkerierna...

Idag var det hela 17(!) grader varmt när jag åkte från jobbet! Vågar man tro att värmen har kommit?!

Mina två senaste virkalster är de här två filurerna:



En nalletjej i Svarta Fårets jubileumsgarn från boken Amigurumi World Seriously Cute Crochet av Ana Paula Rimoli. Även denna blev lite "avlång" i ansiktet, men jag vet inte riktigt varför för jag följer mönstret till punkt och pricka. Tycker inte att proportionerna skulle förändras av olika garnsorter, men vad vet jag?!

Sedan har jag även gjort klart den här kaninen:



Den är från Mia Bengtssons bok och har legat i bitar i virklådan medan jag virkat från biblioteksböcker istället. Och i helgen var det dags att göra klart. Han är virkad i ett grå-vitt-melerat garn som jag hittade i en garnaffär i Danmark när jag var där på tjänsteresa för ett tag sedan. Brads till ögon. Ingen nos och mun, åtminstone inte än. Funderar på om han vill ha det...?

Tack för titten och välkommen åter!


Kommentarer
Postat av: Chruss

Ojojoj vad du stickar! Och vilka fina alster!

Såg ett mönster på Ahlgrens bilar som gjorde mej sugen - både på att sticka och äta för den delen :-D

Det är varmt här med, bilen var som en liten kastrull när jag åkte från Kista igår, rutorna nervevade (AC'n är trasig)men så otroligt vackert. På ett ställe mellan Enköping och Strängnäs var det broöppning för en segelbåt och vad jag bara NJÖT av värmen, vattnet och segelbåten som bara gled fram.

Ujuj..

2010-05-19 @ 08:25:43
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0