En elefant balanserade...

...på en liten, liten spindeltråd...   Så började en sång som dottern lärde sig på dagis. En evighetssång som har fastnat i minnet, och som jag blev påmind om när jag gjorde dessa små figurer:



En gammelrosa elefant vars mönster jag hittade här. Den är virkad med Svarta Fårets jubileumsgarn, och har filtögon.

Vid något tillfälle när jag satt och surfade hittade jag ett mönster på Winston, och min version blev så här:



Just nu hittar jag inte tillbaka till mönstret, bara till hemsidan där det fanns, och det var denna. Ska se om jag kan hitta mönstret en annan dag. Men förklaringen till gårdagens inlägg - "slurf" betyder snabel på holländska!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Maja

Hvor er begge elefanter bare supersøde:-)

2011-01-18 @ 17:45:52
URL: http://haandarbejdsom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0