Två nya julkort!

Tänkte jag skulle visa de två andra julkorten jag gjorde i söndags... Inte heller på dessa kort finns något mönstrat papper, och inte så mycket "krusiduller". Stämplar och några få dekorationer blev det.

Det första kortet är inspirerat av någons kort som jag sett på en blogg någonstans. Tackar denna okända inspiratör och ber om ursäkt för mitt dåliga minne!


Julgran från Prickiform, text från Inkywings och god jul från hÄnglar & stÄnglar (tror jag?!) Halvpärlor till julgranskulor och en stjärnbrad. Och en bandbit. Och embossing - det hör julen till, tycker jag!

Nästa kort blev så här:



God jul-bakgrund från Stämpelboden (möjligen Vilda stamps nu?). QK-gran med QK-stjärna, en julgransberlock och lite band i hörnen.

Tack för titten och välkommen åter!

P.S. Tyckte också det var dags att plocka fram lite höstlöv i rubriken... Det börjar bli ganska fina färger ute i naturen nu! :)

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilka fina julkort!



Kram, Gunvor

2010-10-13 @ 10:26:19
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Sara-SaGam

Härligt att du är igång med julkorten. Jag gillar ju det där med "utan mönsterpapper". God jul-text-stämpeln från Arkivet köpte jag i Partille. Den kommer användas!

2010-10-13 @ 20:10:10
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0