Kortmakarinspiration...

Häromdagen såg jag det här kortet på Kortmakarens blogg. Jag blev sugen på att testa, och svärmor fick bli försökskanin. Så här blev hennes födelsedagskort:



Grattisbakgrund och grattisstämpel från Inkywings, humla från Rubberstampede. En liten blomma och en brad, samt glitterlim på vingarna (men det syns inte så bra).

Jag började med att stämpla humlan, för att sedan maska över den och färga in en bakgrundsruta (anpassad till grattisstämpeln). Därefter stämplade jag texten, målade humlan och stämplade det svarta grattis:et uppe i hörnan. En liten blomma fick bli pricken över i. Eftersom kortbasen är vit så syns inte kanterna riktigt, men kortet är 15*15 cm.

Gillar denna tekniken! Tror det får bli fler sådana kort! :)

Tack för titten och välkommen åter! Nu ska jag gå ut i solskenet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0