En hyfsat stor panda...

...blir det om man virkar med storlek 4 på virknålen. Så här blev min mörkblå-vita panda, som jag virkade efter Mia Bengtssons mönster i hennes senaste bok:



Den är virkad i Peaches & Creme 4 ply worsted weight - ett ganska tjockt bomullsgarn som maken köpte åt mig i höstas när han var i England. Jag är inte riktigt nöjd med masktätheten - i vanliga fall brukar jag kunna virka ganska tätt/hårt, men här var det inte så lätt, och stoppningen lyser igenom lite i armar och ben. Ska göra ett nytt försök nångång med annat garn, och se hur det blir...

För övrigt var dagens glada överraskning att kön till passcentralen var betydligt kortare än väntat. Det har stått i GP om de långa väntetiderna för att beställa nytt pass, så jag och dottern var inställda på det värsta idag, och hade laddat med bok och virkeri för att fördriva tiden. Men vi kom dit 10 minuter innan de öppnade, och var färdiga 25 minuter senare. Vi behövde bara vänta en kvart!!!!!!!!!!! Helt otroligt skönt! Ibland är det bra att vara morgonpigg fastän det är sommarlov (för dottern) och ledig dag (för mig)!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättesöt panda!



Kram, Gunvor

Postat av: Chruss

Hej!

Håller med Gunvor, du gör så himla söta filurer!!

Japp, det är dies på bilden, Cheryl Lynn är märket. Den lila är den största (scalloped) och den gråa är några mm mindre så man kan anv dem om man vill ha olika lager på kortet.

Kram!

2011-07-08 @ 11:04:58
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0