Triss i katter - del 3

Den tredje och (för tillfället) sista katten är en liten japansk kattunge. Det är andra gången jag försöker mig på ett japanskt mönster, med symboler och bilder istället för text. Hmmm... Japanska figurer virkas ofta i varv/avslutade cirklar, istället för som en enda lång spiral, och huvudet (som var den del jag började på) ser inte så vacker ut på baksidan. Lite som om den stackars katten varit hos doktorn och opererat huvudet. Eller Frankensteins katt...  Till kroppen gick det bättre, för jag hittade en blogg som förklarade med ord hur man ska tolka mönstrena, så där syns inget "operationsärr".

Så här blev i alla fall katten:



Lite pillrigt att sy fast trampdynorna (eftersom jag inte har något textillim i mina gömmor), men det gick. Han är virkad i Kinnagarn Jasmine 8/4.

För övrigt har jag gjort årets första julkort, men det visar jag en annan dag!

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0