En glad överraskning...

...var den nya affären i Bäckebol - Stoff & Stil. När jag och maken var på IKEA för ett tag sedan såg jag skyltar om att de skulle öppna denna veckan, och i onsdags efter jobbet tog jag en sväng dit. Det var ju nästan som en pysselaffär! Inte bara tyg och tråd, som jag hade förväntat mig, utan garn, virknålar (även mitt favvomärke Clover!), knappar, pärlor, band, mm mm mm. Jag köpte två virknålar, plastgranulat att fylla amigurumi med (om man vill att de ska sitta lite stadigare) och mask-/varvmarkörer. En bra utflykt, tycker jag!

Mitt improviserade Englandsprojekt blev en liten kaninfröken. Jag hade grått garn med mig, och ett par lila ögon, och en kanin kändes som ett bra val. Jag hann inte göra klart alla delar när jag var på resande fot, men nu är hon klar:



Hon är virkad i Svarta Fårets jubileumsgarn, och mönstret är egenpåhittat men med inspiration från andra figurer jag har gjort. Moroten är virkad i Kinnagarn Jasmine 8/4. Öronen är "fyllda" med tyg som jag fyndade på symässan i Kviberg i höstas.

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0