Nya amigurumisar...

Julafton är över, och vi njuter av julledighet och lata dagar. En del virkande blir det på kvällarna - väldigt avkopplande! :-D Två små julfigurer:



Snögubben kommer ursprungligen från Lion Brand Yarn, men jag har använt den svenska översättningen här. Den lilla tomten kommer från Mia Bengtssons bok "Virka amigurumi" (som var den som fick mig att fastna för detta nya pyssel!!).

Sedan har det blivit dessa två figurer:



Grodan blev jag jättenöjd med! Den kommer från denna blog. Jag hittade inga pärlor att ha till händer och fötter, så det fick bli lite improvisation med virkade delar istället.

Den andra figuren ska föreställa en ponny. Dottern sa "Åh, en elefant!" och maken sa "Nej, en hund!". Tja... den ser lite konstig ut, det måste jag ju medge! Men den var rolig att virka i alla fall! Originalet ser ut så här... Får väl göra ett nytt försök vid tillfälle! ;-)

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0