Pysseleftermiddag

I går eftermiddag hade hela familjen en pysseleftermiddag. Maken var i garaget med pyttebil (en hundkoja från 1972 som han håller på att renovera), dottern var i stallet och red, och jag satt vid stämpelbordet. Jag hittade så fina kort på hÄnglars adventskalender, där man använt sig av schabloner och "maskning à la Heidi Swapp". jag blev så sugen på att testa, och så här blev mina resultat:



Thomasstämpel från Kortmakaren, likaså God Jul, och pepparkaksgrisen från Octoberstamps. Lite band, några brads och en liten pepparkaksgubbeberlock.



Snögubbe från hÄnglar&stÄnglar, snöflingor från Hero Arts, och en God Jul-stämpel möjligen från Inkywings. Stansade löv till blomman, och några brads.

En tredje variant:


En annan snögubbe från hÄnglar&stÄnglar, en God Julstämpel som jag tyvärr glömt vem som gjort, lite band, och lite pärlor och en snögubbeberlock på nål.

Häromdagen gjorde jag faktiskt några andra julkort också:



Thomas från Kortmakaren igen, God Jul-bakgrund från Stämpelboden, Julkramar från Arkivet, små fåglar från Hero Arts och återigen en snögubbe från hÄnglar&stÄnglar. Lite QK-detaljer, brads, punchinella, och en CB-bakgrund.

På kvällarna fortsätter jag med mina små amigurumi, men dem har jag inte hunnit plåta än, så de kommer senare...

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Så produktiv du varit, jättefina kort med rolig maskningsteknik. (Den runda god jul-stämpeln på tredje kortet uppifrån kommer förresten från Prickiform.)

2009-12-06 @ 23:02:10
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0