I farmors låda...

Min farmor var en hejare på att virka, och gjorde dukar och sängöverkast och gardiner i mängder. När hon hade gått bort hittade pappa en låda med virknålar, som jag fick. Den har stått i en hylla här hemma tills nu. Dottern sålde jultidningar, och jag fastnade för en bok om amigurumi, små virkade figurer. Så när boken kom häromdagen var jag ju bara "tvungen" att åka till garnaffären och proviantera lite! :-) Så kul det var!! Jag har inte virkat så mycket i mina dagar - bara några grytlappar för massor med år sedan (typ när jag fortfarande bodde hemma), så lite ringrostig kände jag mig. Men jag blev ändå väldigt nöjd med mina två första alster:



Den här lilla filuren fick dottern. Den är randig i ljusblått och mörkblått, men färgerna ser lite blaskiga ut. Brads till ögon - det är tur att det finns lite pysselmaterial att tillgå!



Amigurumi nr 2 blev en liten mus. Han blev färdig igårkväll framför TV:n...

Nu ska jag fundera på vad nästa filur ska bli! :-)

Må så gott och tack för titten!


Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

En sån söt liten mus du virkat!

2009-11-23 @ 22:05:44
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Vilka sötisar! Jag är själv inne i en stickperiod just nu, mysigt pyssel framför teven.

2009-12-02 @ 22:16:47
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0