Tre varianter på samma tema

 En av mina favvostämplar är en liten mus från Whippersnapper som sitter på en muffins och ser alldeles väldigt skyldig ut, för att någon kommit på honom med att provsmaka innan kalaset började. Här kommer tre varianter på honom:

Först ut är ett kort till brorsdottern som fyllde år i början av mars. Hon fick ett kort med öppning i som såg ut så här:


 Inpirationen kommer från en blogg, möjligen hÄnglars (men jag hittar inte kortet just nu). Grattistexten kommer från Inkywings, och sedan lite QK-blad och bokstäver. Några blombrads och några blommor runt öppningen.

Maken fyllde år häromdagen och fick detta kort:



Grattistexten från Aud Design, QK-bokstäver, lite band och en berlock, och ett par Spellbinderfigurer.

Tredje varianten på samma tema är inte ett kort utan en liten amigurumi, som maken också fick:



Jag lyckades inte få samma uttryck i ansiktet, men annars blev det väl ganska likt?! Mönstret är en salig bladning av andras och egetpåhittat:

* Armar och ben från Stjernfalls kanin
* Huvud och kropp från ett mönster jag köpt på Etsy
* Muffinsen är en blandning av detta mönster och Mia Bengtssons prinsesstårta, fast jag fick fortsätta efter eget huvud tills det blev lagom storlek till musen att sitta på.
* Öronen, smeten på tassarna och hatten är egenpåhittade.

Muffinsen är virkad i Svarta fårets jubileumsgarn, och musen i Kinnagarn Jasmine.

Tack för titten och må så gott!


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Både korten och amiguramin är helt underbara! Tack för inspirationen!

Kram, Gunvor

2010-04-05 @ 10:03:27
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0