En randig groda

I söndags eftermiddag/kväll var jag hos stämpelkompisen Sara på skaparfest. 10 kreativa damer i olika åldrar samlades och pysslade: gjorde kort, stämplade upp och katalogiserade stämplar, scrappade, virkade och letade inspiration till framtida husrenovering. Jag stod för virkandet (även om jag hade med mig lite stämpelbilder att måla om andan skulle falla på). Som tur var räckte garnet till senaste projektet:



En randig groda (eftersom garnet är Marks&Kattens Carro Magic, som jag hittade på Lerdalaboden i Jönköping när vi var på väg till Gränna för några veckor sedan). Mönstret kommer härifrån, och var ganska roligt att göra. Inga knepiga maskor eller vändningar, utan bara vanliga fastmaskor. Små pärlor till nos, och brads och filt till ögon.

Semestern lider mot sitt slut - maken började jobba igår, och jag är ledig denna vecka också. Imorgon blir det nog en tur till IKEA för att köpa lite lådor och annat "bra att ha".

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

Ja du en sån härlig groda....nallen med tulpanen kommer från bildmålarna, visst är han söt :) Kramiz

2010-08-05 @ 21:48:18
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack detsamma! Alltid roligt att träffa nya pysslare.

Grodan blev fantastiskt gullig. Bild på pysselrummet kommer. Så fort jag tror att jag är färdig blir plötsligt arbetsbänken full med saker igen?? Vill ju att det ska se välstädat ut;)



KraM

2010-08-06 @ 19:55:28
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0