Nya projekt...

I förra veckan avslutade jag den här lilla isbjörnen:



Kinnagarn Jasmine och pärlor till ögon. Egentligen skulle det nog varit lurvigt garn, men jag hade inget sådant, så det fick bli vanligt bomullsgarn. Så här ser originalet ut...

Nästa projekt är än så länge i delar:



Jag hittade en virk-a-long på den här bloggen, och tyckte det verkade bli något fint av det hela i slutänden. Ikväll tänkte jag fortsätta med öronen!

För övrigt har skolan varit igång två veckor, och vi försöker hitta vardagsrutinerna i vårt nya liv med ponny. Dottern är i stallet varje dag (ju längre desto bättre, enligt henne!), och jag och maken drar våra strån till stacken (t ex fixar frukost på morgnarna till vår ponny och en annan som sedan i tisdags står inne i stallet på nätterna), fixar torv och gör i ordning i boxen, fixar krok till vattenhink och annat sådant praktiskt som också hör till ponnyägandet. Mycket nytt att lära sig, men väldigt roligt!

Tack för titten och må så gott!


Kommentarer
Postat av: chruss

Oh! Har ni skaffat häst? Vad KUL!



Japp,ö vi har 2 st likadana busar nu. Min baktanke var att Ludde skulle ha en kompis för livet på landet KAN vara tråkigt mellan varven - det finns inte så många hundar här ikring, bara några gamla sura tikar ;-D.

Jadumilde vilket liv det är om namnet - men det är min hund, jag bestämmer vad han ska heta...

Tycker en del har börjat kalla sina hundar vi vanliga människonamn mer och mer.

Ha det gott!

Tycker en del

2010-08-31 @ 07:51:47
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0