Tre nya krabater

Jodå, jag håller fortfarande på med amigurumisarna!! En ganska praktiskt hobby, för den är lätt att ta med sig, t ex på tjänsteresa. Förra veckan var jag i Finland några dagar, och då blev den här figuren virkad:



Den här apan kommer från Mia Bengtssons senaste bok, och jag tror att det får bli en hon. Jag hittade en pysselaffär i Helsingfors när jag var på jakt efter en garnaffär, och där fanns det sådana söta små prickiga knappar att jag var "tvungen" att köpa 5 olika färger. :D Jag ska försöka klura ut något bra att göra med dem till apan - blommor med knappar i mitten tror jag. Garnet är Kinnagarn Jasmine 4/8.

Från Mia B:s senaste bok kommer också den här filuren:


Egentligen skulle huvudbonaden ha blivit en toppluva, men jag tyckte den passade bra som basker, så det fick bli en basker istället. Garnet är ett bomullsgarn som jag hittade i Danmark i våras - cotton nr 8 från Hjertegarn.

I Norge hittade jag ullgarn i fina färger till bra pris, och den här koalan fick bli blågrön:



Mönstret kommer från Annie Obachaans bok "Super cute - 25 amigurumi animals to make". Plastnos istället för broderad nos samt säkerhetsögon. Denna gången blev det en glad koala - i boken är han lite ledsen, och min första version finns här. Lite roligt med en glad filur, tycker jag!

Tiden går fort när man har roligt, och när jag tittar tillbaka i bloggen så visar det sig att jag har hållit på med virkeriet i mer än ett år. Det hela började med att dottern sålde jultidningar och jag köpte Mia Bengtssons första bok. Inte visste jag att det skulle bli en passion vid sidan av stämpleriet! Det är nog nästan så det har blivit mer virkat än stämplat, tror jag! Så kan det gå! Men det är fortfarande roligt med stämpelpyssleriet! Borde nog ta och göra några fler julkort - det kom "julkortsreklam" (eller snarare information) från posten igår, såg jag.

Tack för titten och må så gott!

P.S. Klä på er ordentligt om ni ska gå ut - i alla fall om ni har likadant väder som vi har här i Torslanda. -13 var det i kväll igen när vi åkte hem från stallet tidigare...

Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Vilka fina! Jag gillar speciellt färgerna du valt till filuren i mitten :)

2010-12-13 @ 22:08:39
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Julia

Jättefina djur :) verkligen! I det här inlägget så har koalan fått en nos i plast, var har du köpt den? Jag har letat som en tok men inte hittat just "nosar" någonstans.. //Julia

2012-01-21 @ 13:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0