Nu är den klar!!

I går kväll blev jag färdig med Veronicas virkalongprojekt! En snöflingetjej!! Fast jag valde nog fel garn - akryl istället för bomull. Så därför är det lite svårt att se att kjolen faktiskt är en snöflinga. Är det förresten någon som vet om det går att stärka akrylgarn? Jag gjorde ett litet test med sockervatten och en liten luftmaskekedja, men tyckte inte det blev så bra. Fast kanske hade jag inte rätt proportioner mellan socker och vatten?! I alla fall, så här ser hon ut:



Jag hade inget hudfärgat garn, utan bara ett beige, så det fick duga. Detta är första gången jag virkar en människofigur, och jag är jättenöjd! Dessutom var det roligt med lite andra sorters maskor än bara fastmaskor, så jag har lärt mig nya roliga saker!

Tack, Veronica, för utmaningen och mönstret!!

Och tack för titten och må så gott!

P.S. Nu ska jag fortsätta på min kaninparad... Har några delar kvar på sista kaninen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0