Egen design!

I våras köpte jag lite amigurumiögon i olika storlekar från Suncatcher Eyes i olika storlekar och olika färger. De flesta paren var ganska små (6 resp 9 mm i diameter), men jag valde även några stora (18 mm i diameter). Dessvärre var det svårt att hitta mönster som passade till ögonen, så därför fick jag för mig att hitta på ett eget mönster. Så här blev resultatet:



Jag hittade ett melerat garn på Coop som var lite, lite tjockare än de två andra sorterna jag har hemma (Svarta fårets jubileum och Kinnagarn Jasmine 8/4), och tyckte att det kunde passa bra. Det svåra med säkerhetsögon är att de lite större storlekarna har ganska stora "pinnar" på baksidan, och jag tycker det är svårt att få igenom pinnarna mellan tätvirkade maskor. Med den lilla figuren kunde jag måtta ut var ögonen skulle sitta och lämna ett par maskor som luckor. Designen är inte så originell, och det finns säkert massor med liknande figurer ute i världen, men just denna är virkad efter eget påhitt... Det gav faktiskt medsmak att hitta på eget!

Ute faller regnet idag igen, och nu ska jag sätta mig en stund i virksoffan innan det är dags att krypa till kojs inför veckans sista arbetsdag. På lördag väntar ponnyprovarutflykt söderut!

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0