Ett par nya kort...

Förra veckan var en intensiv jobbvecka - jag var på tjänsteresa i England hela veckan (åkte söndag morgon och kom hem fredag kväll). Virkeriet var med, men blev liggande i resväskan hela veckan, för det var jobb från morgon till kväll, och sedan fanns ingen ork till pyssel. :-( Men jag hann i alla fall med ett par timmar i ett VÄLDIGT varmt London, och jag tog en tur till BladeRubber och Foyles och Covent Garden - mina favvoställen i den stan. Inte så mycket shoppat dock - bara en amigurumibok: Super Cute - 25 Amigurumi Animals to Make, av Annie Obaachan. Vad jag vet finns den inte på biblioteket, och den hade en del roliga mönster som jag ska testa så småningom.

Ett par nya kort har det blivit denna vecka:



På mässan i Kungälv häromsistens investerade jag äntligen i en stämpel från The Greeting Farm. Inte riktigt den jag hade tänkt mig, men jag är supernöjd med denna också!

Flicka från The Greeting Farm, bakgrund från Hero Arts och Hejsan från Inkywings. Lite glitterlim på blomman i håret, och pyttesmå blommor med minibrads på blommorna hon har i handen. Avklippt kant på högersidan och lite mönsterpapper som sitter fast på insidan...

Nästa kort är återigen en hÄngel. Det har ju varit ganska somrigt ute de senaste dagarna, så det blev ett blomsterkort:



 Flicka, blåklockor och blad från hÄnglar&stÄnglar, samt prästkrage från Magnolia. Brads och lite band, lite glitterlim på vingarna.

Nu har dottern kommit hem från skolan, så vi ska äta lite mellanmål.

Må så gott och tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Vilka fina kort du gör! Och dina två virkade amigurumis i inlägget under är himla söta :)

2010-06-09 @ 22:25:48
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Härligt att du hann med Blade Rubber och Foyles i alla fall! Amigurimi-virkningen har verkligen blivit din grej - vilka fina små figurer du gör!



Kram från Ingrid "på andra sidan berget"

2010-06-12 @ 11:30:22
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0