Lite gammalt, lite nytt...

Tänkte det kunde vara dags att visa lite kort, och visa att jag faktiskt sitter vid pysselbordet ibland också, och inte bara i soffan med virknålen i högsta hugg! ;-)

Först ut blir Alla hjärtansdagkortet som maken fick:



Jag såg ett så fint kort på hÄnglars blogg då för drygt en månad sedan, så jag ville göra min egen variant. En öppning i kortet, och så tittar ett hÄnglapar fram. Några rosor, och bokstäver från Making Memories. Jag hittade inte min Alla hjärtansdag-stämpel, så det fick bli en "hemmastämplad" variant istället.

Nästa kort är ett födelsedagskort som svågersonen fick för ett par veckor sedan när vi var hos dem på kalas:



Pojke från Alota/Easer (tror jag?), grattistext från Inkywings, och annan text Making Memories. QK-ballonger och en QK-tag fastsatt med brad, och så lite mönsterpapper.

Idag har jag gjort ett försenat namnsdagskort till pappa. Tänkte han kunde få det nästa vecka när vi åker hem till påsk:



Mus från Whippersnapper, och namnsdagstext och snurklor från Aud Design. En liten bit band, några pytteblommor fastsatta med pyttebrads.

Sist ut är ett kort som är lite inspirerat av Ingrids fina, stilrena vårkort. Det har ju faktiskt varit väldigt vårigt i luften de två senaste dagarna, och i eftermiddags hittade jag små spröt i rabatten. Jag tror i och för sig inte att det är krokus, utan påskliljor, men i alla fall! Våren är på gång!!!


Krokus från My Heart Stamps for You och prickbakgrund från Hero Arts. Fyrkantiga brads och en liten rosett om hörnet blev enda dekorationerna.

Idag är det fredag, vilket för min del innebär ridning och fredagsmys. Jippie! Idag väntar dressyrlektion...

Tack för titten och må så gott!

Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

Den där krokusstämpeln känner jag igen från en blomswap för ..kanske 8 eller 9 år sedan. Du använde den då. Jag tycker väldigt mycket om den! Ett härligt vårigt kort!

2010-03-30 @ 00:31:25
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0