Tredje gången gillt!!!

Ibland får jag inte riktigt till det fastän jag tycker att jag följer virkmönstret till punkt och pricka! Mitt senaste avslutade amigurumiprojekt är detta:



En Nalle Puh. Kruxet var att få till tröjan så att den passade herr Puh. Tredje försöket lyckades - de två första blev alldeles för små!  Första försöket var helt enligt mönster, och andra försöket så gjorde jag tröjan lite större. Dock inte tillräckligt mycket större, utan det fick bli tredje gången gillt!

Detta är dessutom första gången jag använt en plastnos (säkerhetsnos) och inte en broderad nos. Nackdelen är att "pluppen" som sitter på insidan är lite för stor, så Nalle Puh har en lite konstig "bula" runt nosen. Får nog testa på något djur med inte så spetsig nos nästa gång!

Mönstret kommer förresten härifrån!

Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0