Den är klar! Den är klar!

Fast egentligen har den varit klar en hel vecka, men förra helgen försvann fortare än kvickt, och på söndag eftermiddag åkte jag återigen till England på tjänsteresa, så det blev ingen tid över till bloggande då. Men nu - min hittills största amigurumi:



Något framtung, ser det ut som... och han har faktiskt TVÅ ögon, även om det inte ser ut så på profilbilden ovan:



En flodhäst, virkad i Drops Eskimå ullgarn - väldigt tjockt - efter ett mönster i Mia Bengtssons senaste bok. Puh! Det var ganska mycket amigurumi att hålla i när jag höll på med kroppen. Lite ovanligt mönster med annorlunda ökningar och minskningar, och pillriga tår att göra, men det var roligt! Fast jag tror nog jag föredrar de lite mindre figurerna...

Ute faller ett stilla sommarregn, men det är åtminstone ganska varmt. Det är skönt! Dottern började sommarlovet i torsdags, och vi får väl hoppas att fortsättningen blir bättre - hon är nämligen dunderförkyld! Och idag är det ett år sedan vi köpte Freddy, vår ponny. Det är läskigt vad tiden går fort! Så här såg han ut idag efter vi hämtat in honom från hagen (dottern har tagit bilden):



Tack för titten och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Chruss

Båda 2 är jättesöta!!!

2011-06-19 @ 15:51:17
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Superfin flodhäst! Känner igen den från min alledeles nyinköpta bok "Virka glada amigurumis", som jag hittills bara hunnit bläddra i. Det gick väl åt en hel kudde stoppning till den?

2011-06-19 @ 16:44:57
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0